maandag 7 april 2014

25 KM van HULST en Afsluiting SSP-Criterium te WESTDORPE

Op Zaterdag 30-03-2014 deelgenomen aan de 25Km van HULST als laatste test voor de MARATHON Z-VL. Doel was om een aangenaam tempo te lopen dat ik lang kon volhouden omdat ik nadien nog 10km huiswaarts zou lopen. Uiteindelijk bleek dit tempo om en bij de 14,5 km/u te liggen. Ik kwam al snel helemaal alleen te lopen in de polders rond HULST waardoor ik ook de nodige kilometers in de wind heb gelopen. Uiteindelijk zeer vlot de finish gehaald als 13de in een tijd van 1'44"54. In de laatste 5km nog een aantal te snel gestarte atleten ingehaald en vandaag enkel op water gelopen. Met een gemiddelde van 12,5 km/u huiswaarts gelopen door de Clingse Bossen en het Stroperbos om in totaal af te klokken op 2u36 en een gemiddelde van 14km/u in zijn totaliteit met 36km op de teller. Niet onbelangrijk om te vermelden is dat ik dit gedaan heb op enkel water om helemaal leeg te zijn en zodoende de klop van de hamer te simuleren, maar die heb ik blijkbaar niet gekregen. Afgelopen weekend op Zaterdag 05-04-2014 deelgenomen aan Afsluitwedstrijd voor het SSP-Criterium te Westdorpe over een afstand van 13km. Doel was om een gemiddelde snelheid van 16 km/u te gaan lopen en zo nog wat aan de snelheid te gaan werken richting Marathon Z-VL. Als opwarming een fartlek gedaan van 4km waarin ik elke kilometer het tempo een beetje opvoerde met achtereenvolgens 13-14-15-16 km/u en afsluitend 500m aan 17km/u. Op deze manier had ik de perfecte opwarming om deze 13km aan te vatten. de 1ste 3km van de wdestrijd verliepen voorspoedig en kon ik een praatje slaan met Erwin v/d Broeke en Sander Post. Bij het keerpunt en het opgaan van het fietspad langs het kanaal kregen we de wind op kop waardoor ik na een paar honderden meters in verzuring kwam te lopen. Ik moest dus al snel de rol lossen bij Sander en Erwin en mijn snelheid zakte ook geleidelijk. Na goed 8km liep ik nog steeds 15.8 km/u gemiddeld, maar bij het ingaan van de laatste rondje van 5km kreeg ik opnieuw de wind op kop waardoor opnieuw mijn tempo inzakte. Naar het einde toe heb ik dan bewust opnieuw mijn beoogde marathontempo opgezocht en de wedstrijd beeïndigd met een zeer slecht gevoel. Uiteindelijk ben ik nog gefinisht als 3de in een tijd van 50min30, zijnde 15,4 km/u, maar ik voelde me beroerder dan de week voordien toen ik die 36km heb afgemaald aan 14 km/u gemiddeld. Blijkbaar zit ik vast in het tempo van 15 km/u aangezien ik de afgelopen weken en maanden nauwelijks snelheid heb getraind en dat maakt me toch een beetje onzeker aangezien ik voor mijn marathontraining makkelijk 16km/ of meer liep. Komende Zaterdag in Wachtebeke als laatste wedstrijd voor de Marathon Z-VL de 10 Miles proberen afmalen in mijn marathontempo om dan de laatste 2 a 3 km van de wedstrijd nog te versnellen naar 16, 17 of zelfs 18 km/u. Op hoop van zegen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten