maandag 17 maart 2014

Halve Marthon SLUIS 16-03-2014

LSD - SLUIS door mattibuysse op Garmin Connect - Details



Opnieuw een testwedstrijd in voorbereiding op mijn Marathon.

Had opnieuw de intentie om aan 15 km/u te lopen aangezien dit mijn beoogde Marathontempo zou moeten worden.

Om 13u de start genomen onder een stralende zon bij een temperatuur van +/- 16°.

Alleen de wind was vandaag een beetje spelbreker met een kracht van 3 tot 4 beaufort.

De 1ste 7km waren eigenlijk allemaal wind op kop waardoor ik me af en toe wat schuilgehouden heb in een groepje alhoewel ik steeds opnieuw op kop kwam te lopen.

Bij het draaien langs de vaart richting Sluis kregen we de wind vol in de rug.

Ik voelde op dat moment niet dat ik aan het lopen was en had een bijzonder fris gevoel.

Na 13km een stuk over de wallen van sluis op een schelpenpad waar we nog steeds de wind in de rug hadden kregen we aansluiting bij een 3 tal vrouwen.

Op dit moment begonnen we de ene achter de andere deelnemer in te halen.

Rond 17km kregen we dan opnieuw schuin op kop waar ik samen met David Begijn de kop nam om dan de laatste 2 km de wind volledig op kop te krijgen.

Ik voelde me nog steeds zeer fris en zou de laatste kilometer uitvoeren in 3'20 of 18 km/u gemiddeld om te zien hoe fris ik eigenlijk nog was.

Met de tegenwind op kop kon ik al snel de beoogde 18 km/u  die ik tot op de finish heb aangehouden.

Ik voelde de snelheid wel, maar ik moet zeggen dat ik me na de finish nog zeer fris voelde.

Het is zelfs zo dat ik me na afloop van een Halve Marathon nog nooit zo fris gevoeld heb.

met een tijd van 1'22"52 een 95ste plaats binnengehaald in een tempo van 15,3 km/u gemiddeld.

De trainingskilometers werpen duidelijk zijn vruchten af en hopelijk kan ik deze lijn doortrekken tot eind Maart om in de loop van April in topconditie aan de start van de Marathon te staan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten