maandag 10 maart 2014

BK VELDLOPEN - WACHTEBEKE

Zondag 09/03/2014 deelgenomen aan het BK Veldlopen te Wachtebeke voor de Lange Cross. De lange Cross leunt dichter aan bij mijn voorbereiding op de Marathon en aangezien ik nauwelijks of geen snelheid heb getraind de afgelopen maanden zoude Korte Cross ook geen succes geworden zijn. Onder een stralende zon bij een temperatuur van om en bij de 20° was het de warmste editie ooit van een veldloop. Op zich kan ik slecht tegen deze 1ste voorjaarswarmte maar ik moet zeggen dat het deze keer meeviel. Om 14u40 de start genomen met nog 111 anderen diende zich na 200m al het 1ste steile heuveltje aan. Het werd me al direkt duidelijk dat dit helemaal mijn ding niet is en een tempobreker zou worden voor de volgende ronden. Er dienden namelijk 7 ronden van +/- 1.400m gelopen te worden over een afstand van +/- 10km. Met dit geheven in het achterhoofd werd me ookal duidelijk dat gedubbeld worden een mogelijkheid was indien de wedstrijd van in het begin zou ontploffen. Het 1ste deel van het parcours was vlot beloopbaar, maar bij het nemen van het 2de heuveltje werd direkt het tempo gebroken met daaropvolgend een zuigend parcours dat aanvoelde als een matras waar men op liep. Op dit gedeelte van het parcours werd het voor mij aanklampen en stand houden omdat dit voor mij totaal geen parcours naar mijn gevoel was waardoor het uiteindelijk voor mij één van de zwaarste omlopen van de hele veldloopwinter was. Op het beter beloopbaar gedeelte van het parcours kon ik steeds weer een plaats of 5 winnen en mijn achterstand goedmaken die ik in het andere gedeelte verloren was, maar na goed 5 van de 7 te lopen ronden was het over voor mij. Op dat moment werd ik gedubbeld en werden de gedubbelden uit wedstrijd genomen. Ik had toen 7km gelopen en ben als 80ste geklasseerd van de 111 starters. Met een gemiddelde van 15 km/u ben ik niet bijster tevreden, maar op dergelijke omloop mag ik helaas niet meer verwachten. Was eigenlijk gestart met het doel om in het eerste deel van de wedstrijd te eindigen, maar dan zou ik rond de 55ste plaats moeten eindige wat bijna onmogelijk zou geweest zijn. Mits ik mij volledig had leeggelopen was een plaats bij de 1ste 70 mss mogelijk geweest, maar dat had mij mss nog één extra ronde opgeleverd ipv 5 had ik er dan 6 kunnen lopen. Op naar de Halve van Sluis opnieuw in Marathontempo :)!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten