maandag 10 februari 2014

Veldloop LOKEREN 09-02-2014

Dit jaar deelgenomen aan de Lange Cross ipv van de korte Cross aangezien dit beter aanleunt op mijn marathonvoorbereiding. Er diende gelopen te worden over een afstand van 9km verdeeld over één kleinde ronde en 5 grotere ronden met telkens een grote heuvel die overwonnen diende te worden. Om 15u40 de start genomen met nog 37 anderen over een vrij goed beloopbaar parcours. Ik wist uit het verleden dat de heuvel die 5 keer genomen diende te worden niet mijn meest favoriete onderdeel van dit parcours is en dit werd al gelijk bevestigd bij de 1ste beklimming. Ik was mooi meegestart tussen plaats 15 & 20 en moest al direkt bij de 1ste beklimming loslaten bij dit groepje me oa Niek den Exter, Ruben Martens en Steve Van Damme. Bij het afdalen kon ik nog wel terug aansluiten, maar bij de 2de beklimming moest ik opnieuw onherroepelijk loslaten en kon ik niet meer aanpikken. Hierdoor werd ik opgeraapt door een achteropkomend groepje van een 5 tal atleten met oa de voor mij gekende atleten Bert Misplon en Bart Maene. Uiteindelijk kon ik hierbij aanpikken, maar moest ik opnieuw een gaatje laten bij de 3de beklimming van de heuvel dat ik opnieuw kon dichten in de afdaling. Uiteindelijk viel in de 4de ronde de groep uiteen en kwamen we op een 10 tal meter van elkaar te lopen met een 5 tal atleten. Toen in de laatste ronde Bert Misplon en Bart Maene hun eindschot plaatsen kreeg ik het gat niet meer toegelopen waardoor ik op een 20 tal sec. finishte op een 26ste plaats in een tijd van 32'20. Ik had op dit parcours graag tegen de 17 km/u gelopen, maar 't is uiteindelijk 16.7 km/u geworden. Op zich ben ik blij met het behaalde resultaat, maar het steekt mij toch dat die heuvel mij een 5 tal plaatsen in de uitslag gekost heeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten