maandag 27 januari 2014

Scheldesportcross - TERNEUZEN 25/01/2014

Scheldesportcross - WESTDORPE door mattibuysse op Garmin Connect - Details

Afgelopen weekend deelgenomen aan de 1ste Scheldesportcross georganiseerd door AV SCHELDESPORT.

Het betreft hier de vervanging van de Finlandcross die op een andere locatie doorging.

Er diende gelopen te worden over een afstand van 8.500m verspreid over één aanloopronde van 1.000m en 3 grotere ronden van +/- 2.500m over een pittig maar mooi en gevarieerd parcours.

Bij de start om 13u45 viel mijn oog gelijk op de atleten Erwin Harmes en Tommy Staal die een PR op de 10.000m hebben van rond de 31 a 32min.

Ik wist gelijk dat een overwinning dus niet tot de mogelijkheden zou behoren.

Bij de start was het dus zaak om zo lang mogelijk aan te klampen bij deze 2.

Kort na de start, halverwege de aanloopronde vormde zich een kopgroep van 4 met mezelf, Tommy Staal, Erwin Harmes en een voor mij nog onbekende atleet die achteraf Ruden Grim bleek te zijn.

Bij het ingaan van de 1ste van 3 grote ronden moest ik al direct een klein gaatje laten op dit trio dat bij het ingaan van de 2de grote ronde herleid werd tot een duo daar ook Ruden Grim de rol moest lossen.

Ik hoopte nog aansluiting te kunnen vinden bij laatsgenoemde omdat ik de hoop koesterde dat deze te snel gestart zou zijn en een terugval zou kunnen.

Helaas voor mij werd het gat enkel maar groter, zowel op Ruden Grim als de 2 koplopers.

Verder kon ik wel mijn voorsprong uitdiepen op nr. 5 in de wedstrijd en mijn 4de plaats veiligstellen.

Bij het ingaan van de 3de en laatste ronde was ook het koplopersduo uiteengevallen en kwam Tommy Staal alleen aan de leiding te lopen.

Uiteindelijk als 4de gefinisht in een tijd van 31'18 met meer dan 1min achterstand op nr. 3 Ruden Grim, bijna 2min op nr. 2 Erwin Harmes en meer dan 2min op nr. 1 Tommy Staal.

Op zich geen slechte uitslag wetende dat deze jongens op de 10.000m een PR hebben van +/- 31min en mijn PR +/- 34min bedraagt.

Het enige wat me verbaast is de progressie van Ruden Grim aangezien deze pas sinds eind 2013, begin 2014 een enorme progressie gemaakt heeft tov deze zomer met een tijd van 10'12 op de 3.000m terwijl mijn PR daar 9'21 bedraagt.

Ochja. Ik ben al blij dat ik zonder blaren deze wedstrijd heb kunnen afwerken met mijn aangepast schoeisel via Rslab :)!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten