dinsdag 27 mei 2014

STADSLOOP GENT 10KM 25-05-2014

STADSLOOP GENT 10KM door mattibuysse op Garmin Connect - Details

Goed 1 maand na mijn Marathon deelgenomen aan de Stadsloop van Gent voor een 10 km.

Met nog weinig of geen specifieke training in de benen was het dus gissen naar mijn wedstrijdniveau en met een tijd onder of en om en bij de 35min zou ik al heel blij zijn.

De start genomen om 15u bij een temperatuur van om en bij de 24° was dit niet geheel ideaal, maar ik had de doelstelling niet te hard van stapel te lopen aangezien de 1ste kilometer in dalende lijn ging en ik mij daar een paar jaar terug serieus had overlopen.

Ik kwam al snel samen te lopen met David Begijn en net voor ons liep Maarten van de Sompel die we beetje en beetje verder weg zagen lopen.

Na goed 4km kwam ik langs Gwendolyn De Deyne als 2de vrouw in wedstrijd te lopen en liep Veerlee van Linden als 1ste vrouw een 30-tal sec. voor mij uit.

Ik had er dan maar mijn doel van gemaakt om bij de 1ste vrouw in wedstrijd te geraken, maar helaas heb ik dit gat nooit kunnen dichten.

Ondertussen kwam ook opnieuw Maarten in zicht, maar op kilometer 8 was het beste er bij mij vanaf waardoor ik geen aansluiting kon vinden bij hem.

De laatste 800m van de wedstrijd gingen dan in stijgende lijn waardoor ik nog een paar plaatsen moest toegeven.

Uiteindelijk gefinisht in 34'31 op een 32ste plaats waardoor ik dus net buiten de top 30 viel.

Ik ben blij verrast met mijn huidige conditie zonder specifieke training en dit biedt perspectieven voor de nabije toekomst!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten